top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תלימור לב

ראש כרוב

עודכן: 11 באוק׳ 2023


הראש הזה, הנמצא הכי גבוה בגוף זקוק לפעמים לחמלה.

תראו אותו - מלא מחשבות, נפוח מחשיבות ורוצה לנהל את העולם... עניין מעייף מאד. הוא עייף, וכל כך רוצה לנוח ולשחרר, וכמה זה קשה. הנה לדוגמא - אלו שעובדים מול המחשב בלילה, אחרי שעבדו מולו כל היום. טרודים, שוכחים לשכב לישון, ולפעמים, כך נראה, הם עייפים כל כך שכדי לנוח הם נתקפים באיזה כאב. הראש הולם כמכות פטיש, נפוח, מותש שעות ולפעמים ימים. פגשתי אותם, ראשם כה רגיש אחרי התאוששות ממיגרנה שזה מעורר חמלה.


בזמנו, כשהייתי חיילת, כאב לי לפעמים הראש. הייתי נוהגת לקחת כדור נגד כאב ראש, וזה עזר. פעם שוב באתי אל החובש עם אותה התלונה וביקשתי תרופה. החובש הציע לי בצורה ידידותית ומשכנעת להימנע מלקחת את הכדור הגואל. לדבריו זה מעגל סגור שמנציח את הכאב, ולכן עדיף לי להתמודד בלעדיו. . סמכתי על דבריו ועברתי את הכאב בסבלנות. גיליתי שהוא צדק, לפחות לגבי...כאבי הראש עברו, ומלבד הופעה נדירה יחסית.

אבל במרפאה, כשעבדתי כמטפלת, פגשתי אמנית

שהתיאורים של של המיגרנות נשמעו בהתחלה דמיוניים. היא סיפרה לי על ימים של כאב חזק ואיום, שכיבה במיטה בחושך, על לקיחת תרופות בכמויות כי פשוט אי אפשר לסבול את הכאב. על תחושת טשטוש ושבריריות. על כאב הולם, כאב מתמשך, מתגבר... חבל לחיות ככה, בחשש מההתקפה הבאה.


במה יכולה לעזור הרפלקסולוגיה? התכונה שלה להשפיע על חילוף החומרים ומערכת הלימפה גורם לניקוי מחד והזנה מאידך. ניקוי זה השלב הראשון, כי כאבי ראש הם אחד הסימנים לצורך בפינוי רעלנים מהגוף. כתגובה לעצירות, למשל.

הניקוי עשוי לקחת תקופה, כמה טיפולים שבמהלכה עשויה להיות ריאקציה של התגברות הכאב. מדוע? כמו בירידה לצורך עלייה, או כמו בניקיון יסודי, כשלכלוך נסתר מתגלה בכל הפינות. זה טוב וזה סימן שהטיפול עובד.

ככל שממשיכים התגובות מתמתנות...יש אנשים שביחד עם הטיפול יעשו ניקוי הקשור בתזונה.

השלב הבא הוא עבודה משולבת מערכת שלד שריר דרך כפות הרגליים, בד בבד עם שינוי בקצב החיים.

מנוחה, מציאת דרכים להירגע, הימנעות משתיית קפה ואלכוהול, אכילת שוקולד.

אם הכאב נובע כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי, תעשה התאמה ואיזון מחודש. התבוננות משותפת להבין מדוע הכאב הופיע ואיזה צורך הוא משרת. בכללי ניתן להגיד שהרפלקסולוגיה עוזרת!


אחת הדרכים הביתיות שממש עוזרת להקל על כאב ראש:

לטבול את הרגליים בדלי או גיגית קטנה עם מים חמים למדי. כדאי מאד להקפיד על זהירות .

שימו לב - המים הנחוצים אינם רותחים. המהדרים מוסיפים חרדל שחור טחון ומפוזר בתוכם. החרדל טחון טרי במטחנת קפה (חרדל שחור הוא צמח ממשפחתו של הכרוב, ניתן להשיגו בסניפי "גרעיני עפולה" ובחלק מחנויות המוכרות פיצוחים) זאת רפואה עתיקה שהייתה נהוגה בפרס לפני חמשת אלפים שנה.

הוראות: לטחון חופן חרדל שחור. כאשר הגרעינים נטחנים מתגלה חריפותם. התוך הוא צהוב עז וריחו חזק.

גם בלי החרדל הטחון.

מחממים מים לחום שהוא חם מאד. איך יודעים את החום המדוייק? שאפשר לטבול את הרגליים בתוכם, אבל חייבים מיד להוציא. וזה הטיפול לכאב ראש - להכניס את הרגליים למים החמים ולהוציא. לטבול ולהוציא.

מדוע? כדי שכלי הדם בכפות הרגליים יתרחבו, הדם יזרום אליהן וכך תחול הקלה בכאב הראש. אחרי כעשר דקות עד רבע שעה המים יהפכו נעימים וטוב להשרות עוד ואז כאשר נטבלתם וניגבתם במגבת שממתינה מראש, נכנסים מיד לנוח במיטה, אם ניתן, נרדמים ומתעוררים חדשים.


כמו שאר העצות הטבעיות, השימוש בהן היא על אחריותכם. אני משתפת עצות שעבדו לי ולמטופלים ואשמח אם יעזרו לכם גם.



15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page